сряда, 15 юни 2016 г.

За doodle с любов

Винаги съм драскала нещо... геометрични фигури, завъртулки или човечета, а на последната работна среща установих, че се коцентрирам по-добре, докато ръката ми очертаваше едни стрелки. 
Успокоява, помага да си събереш мислите и е понякога много добър начин да обмислиш важно решение.
Не съм мислила, че това "драскане" може да се окаже толкова популярно, кой да знае, че дори се нарича изкуство...
Според Уикипедия става дума за прости рисунки, които човек прави, докато вниманието му е заето с нещо друго, но да не ви занимавам с етимология или исторически данни. Информацията е достъпна тук. 
Някои рисуват върху текстил, други върху хартия; някои "драскат" в арт-журнал, други по стени; някои го правят в служебния тефтер, а други участват в предизвикателства. Не ви се вярва, а? Разгледайте какви интересни и най-различни варианти има в това предизвикателство на PaperArtsy.
Това е един от любимите ми doodle проекти -А 3, оцветен с моливи.

 А започнах със страничката за малката Алекс, дъщерята на Софи.











Следващата страничка сложи началото на 3-тия ми арт-журнал.

Някъде по това време срещнах голямата си любов къмgelli plate и опитах техниката с печати от фоам (рисуваш с  молив върху фоам лист и после го използваш като негативен печат, тъй като фоама запазва нарисуваното - то "потъва" в листа). 
Направих си така доста "печати"  и без да искам всички те се оказаха типичен doodle. Повечето от принтовете с тези мои "дизайнерски" хартии използвах за странички на албуми.
 
  
Други украсиха подаръчни опаковки
     
Само изглежда сложно и трудно. Важното е да започнеш, после ръката сама си драска ;)
А ако изглежда трудно началото, интернет е пълен с идеи. Ето малко вдъхновение от Pinterest

  Аз доста по-късно разбрах, че Zentangle и doodling са различни понятия. Докато doodling просто си "драска", Zentangle е запазена марка на zentangle.com  Този вид арт-терапия си имал специален ритуал на медитация с някакво особено дишане, до който аз с моята нетърпеливост не съм достигнала :), при който се работи в квадратчета 9х9 см, може да представлява абстрактни, понякога 3D форми, задължително са черно-бели (по дефиниция от сайта, който цитирах), но аз съм виждала из интернет и цветни такива, с претенции да са Zentangle. Така че нека да е Zentangle или doodling, нека да е черно-бяло или цветно, с дишане или без дишане, важното е да носи релакс, удоволствие и удовлетворението, което идва, когато човек опита нещо ново.
Направих два фона  за картички и две много бързи картички с тях. 


Бих искала да покажа картичката с кученцето при Simon Says: Animal magic
Ето и линк към видеото, което показва как "драскам" върху бял акварелен картон и върху вече оцветен такъв. 

Всеки сам намира начина и техниката си, след като опита ;).

Благодаря, че бяхте с мен!
ваша:


1 коментар: